GTO Başkanı Tuncay Yıldırım, yaptığı açıklamada, şeker tedarikinde yaşanan sıkıntıları defalarca yetkililere ilettiklerini ve G20 Kadınların Güçlendirilmesine Dair Bakanlar Konferansı’nda Japon mevkidaşı ile görüştüklerini söyledi. Yıldırım, “Üyelerimizin Türk Şekerden tedarik sürecinde yaşadıkları sorunları gündeme taşıdık. Meslek komitelerimizin temsilcileri Türk Şeker Genel Müdürlüğü ile istişarelerde bulundu. Bu girişimlerimiz sonucunda Türk Şeker online pazarlama ve satış randevu sistemini uygulamaya aldı. Bu sistem sayesinde üyelerimiz şeker ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilecek.” dedi.
Randevulu satış sisteminin nasıl işlediğini anlatan Yıldırım, “İşletmelerimiz artık kapasite raporu beyan etmek zorunda değil. Sistem üzerinden Türk Şekerin 14 fabrikasının satış takvimini görerek randevusunu alabilir, ödemesini kredi kartı veya banka havalesi ile yapabilir ve malını teslim alabilir. Sistem kredi kartı ile taksitli ödemeye imkan veriyor. Ayrıca nakliyede bölge kooperatiflerine bağımlılık da ortadan kalktı. Sistemde bir işletme tek seferde en fazla Türk Şekerin günlük arzının yarısını satın alabiliyor.” diye konuştu.
GTO olarak üyelerinin sorunlarını çözmek için çalışmaya devam edeceklerini belirten Yıldırım, Türk Şeker Genel Müdürlüğüne de randevulu satış sistemi için teşekkür etti.