Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Türkiye’ye yönelik dezenformasyon kampanyalarının demokrasi ve insan hakları için bir tehdit olduğunu vurguladı.
Altun, dezenformasyon kampanyalarının başlıca hedefinin, siyasal istikrarsızlık ve toplumsal kaos yaratmak olduğuna işaret ederek, bu süreçte en sık başvurulan taktiğin radikalizmi körüklemek olduğunu belirtti.
Altun, Türkiye’nin 2002 sonrasında Recep Tayyip Erdoğan’ın başkanlık ettiği hükümetler sayesinde birçok alanda ciddi atılımlar gerçekleştirdiğini ve küresel bir aktör olarak dünya politikasının denge unsurlarından birine dönüştüğünü hatırlatarak, şöyle devam etti:
“Bu süreçte Türkiye karşıtları beşinci kol unsurlarını devreye sokarak ardı ardına dezenformasyon kampanyaları yürütmektedirler. Bu kirli kampanyalarla hamdolsun güçlü şekilde mücadele ettik. Ne yazık ki son günlerde bu kötücül kampanyaların yine arttığını görüyoruz.”
Sığınmacılar, orman yangınları ve milli savunma alanlarında dezenformasyon
Altun, son günlerde sığınmacılarla ilgili dolaşıma sokulan haberlerin birçoğunun dezenformasyon içerdiğini, toplumsal huzuru bozan bir olay söz konusu olduğunda bu olayın failinin gerçekte öyle olmadığı halde yabancı uyruklu bir kişi imiş gibi gösterildiğini kaydetti.
Altun, orman yangınlarıyla mücadele sürecinde de dezenformasyon kampanyalarının yoğunlaştığını ifade ederek, şu ifadeleri kullandı:
“Devletimiz orman yangınlarıyla etkili bir şekilde mücadele etmektedir. Bu sürecin önemli araçlarından biri de insansız hava araçlarıdır. Bu araçların ilgili kamu idaresi tarafından kiralanma süreci kamuoyuna açık olmasına rağmen bir şaibe varmış gibi haber yapılmakta, ülkemizin orman yangınlarıyla mücadelede dünyada en etkili ülkelerden biri olmasının önüne geçilmek istenmektedir.”
Altun, dezenformasyon kampanyalarının yoğunlaştığı bir diğer alanın ise milli savunma alanı olduğunu belirterek, “Türk Silahlı Kuvvetlerine ait Çankırı Obüs Fabrikası Katar’a satıldı” yalanının bunun somut bir örneği olduğunu söyledi.
Sosyal medya şirketleri uyarıldı
Altun, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı olarak bu sistematik taarruzların farkında olduklarını ve bu saldırıları bertaraf etme çalışmalarını kararlılıkla sürdürdüklerini belirterek, sosyal medya şirketlerini dezenformasyonla mücadele konusunda çok daha hassas olmaları konusunda uyardı.
Altun, Türkiye kamuoyunun bu dezenformasyon kampanyalarına karşı bilinçli olmasının son derece önemli olduğunu vurgulayarak, şöyle dedi:
“Gerçek gündemimiz, küresel krizlerin neden olduğu sıkıntıları yapısal bir şekilde çözüme kavuşturup ülkemizi çok daha müreffeh hale getirmek, güçlü siyasal liderliğimizle istikrarlaştırıcı bir güç olarak küresel siyasette iddia sahibi olmaya devam etmektir.”
Altun, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi’nin (DMM) dezenformasyon kampanyalarını yakından takip ettiğini ve kamuoyunu bilgilendirdiğini hatırlatarak, DMM’nin web sitesi ve sosyal medya hesaplarını takip etmeye davet etti.