ALO 181 Hattı Vatandaşların Sorularını Cevaplıyor
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı bünyesinde hizmet veren ALO 181 Çağrı Merkezi, vatandaşların sorularını cevaplamaya devam ediyor.
Bakanlık, ALO 181 hattı ile bu yılın ilk yarısında 640 bin 795 çağrıya cevap verdiğini açıkladı.
Çağrı merkezi, konut projeleri, tapu işlemleri, deprem sonrası hasar tespit çalışmaları, deprem bölgesinde başlatılan ‘Yerinde Dönüşüm’ projesi, çevre kirliliği gibi birçok konuda vatandaşlara bilgi veriyor.
Ayrıca, ALO 181 Çağrı Merkezi aracılığıyla tapu ve kadastro işlemlerinde de vatandaşların kolaylıkla randevu alması, Web Tapu üzerinden başvuru yapması sağlanıyor.
Depremzedeler Yerinde Dönüşüm Projesi Hakkında Bilgi Aldı
Çağrı merkezi, depremzedeler tarafından da yoğun şekilde arandı.
Bakanlık tarafından 17 Temmuz’da hayata geçirilen ‘Yerinde Dönüşüm’ projesi hakkında ALO 181’i arayan 8 bin 472 afetzede konu hakkında bilgi aldı.
‘Yerinde Dönüşüm’ projesi ile depremde hasar gören binaların yıkılıp yeniden yapılması ve afetzede vatandaşların ev sahibi olması amaçlanıyor.
Bakan Özhaseki: “Her Daim Yanlarında Olduğumuz Vatandaşlarımızın Zamandan Tasarruf Sağlıyoruz”
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki, resmi sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, ALO 181 Çağrı Merkezi ile tapu randevusu, Web tapu başvurusu işlemlerini kolaylaştırarak vatandaşların zamandan tasarruf sağladıklarını söyledi.
Özhaseki, şu ifadeleri kullandı:
“Bakanlığımız bünyesindeki ALO 181 Çağrı Merkezi ile Tapu randevusu, Web tapu başvurusu işlemlerini kolaylaştırıyor, ‘Yerinde Dönüşüm’ projemize ilişkin soruları cevaplıyoruz. Her daim yanlarında olduğumuz vatandaşlarımızın özellikle tapu başvurularındaki bekleme süresini azaltarak zamandan tasarruf sağlıyoruz.”
ALO 181 Çalışmalarına İlişkin Bilgi Verildi
Bakanlık yetkilileri de ALO 181 çalışmalarına ilişkin bilgi verdiler.
Yönetim Bilgi Sistemi Daire Başkanı Dr. Ebru Köseoğlu, hafta içi 08.00-18.00 saatleri arası tapu randevularının alınabildiğini ve Web Tapu aracılığıyla satış işlemlerinin yapılabildiğini aktardı.
ÇED İzleme ve Çevre Denetimi Daire Başkanı Barış Ecevit Akgün ise, çevre kirliliğine karşı vatandaşların hassasiyetle hareket ettiğini ve ALO 181 ve WhatsApp ihbar hattına iletmiş oldukları talep ve şikayetleri online olarak yetkili il müdürlüklerine ilettiklerini söyledi.